VERSLAGEN & FOTO'S

Met de Bus naar Land van Waas - Boottocht op de Schelde.

Gepubliceerd op 25-09-2013 om 07u33 door Seniorenwerking

Datum: Donderdag 04 juli 2013
Plaats: Harelbeke

Donderdag 4 juli omstreeks 7 uur werd verzamelen geblazen voor de 99 deelnemers van de busreis naar het Land van Waas. Zoals voorzien konden de twee bussen vertrekken om 7u15 richting Kruibeke.
Daar aangekomen werden we ontvangen door de 3 gidsen, en daarna in een plaatselijke café vergast op lekkere koffie met een assortiment van ontbijtkoeken die zich goed lieten smaken.
Omstreeks 9u20 werden we ingedeeld in drie groepen om het kasteel van Wissekerke te bezoeken, waarna een dorpswandeling volgde.
Met de bussen vertrokken we naar Rupelmonde waar de historische getijdenmolen werd bezocht. Hierop volgde een korte dorpswandeling en brachten we een bezoek aan de CNR-werf waar historische schepen worden gerestaureerd en tevens nagebouwd.Dit was voor de meesten onder ons zeer leerrijk gezien we de nodige uitleg kregen van een vrijwilliger - oud arbeider van de vroegere scheepswerven.
Omstreeks 13 uur vertrokken we richting Temse waar we op het voorziene uur inscheepten op op de Mozart, boot die volledig voor ons was voorzien. Onmiddellijk werd ons de voorziene koude vis- en vleesschotel opgediend waarna we konden genieten van de mooie, soms wel wat eentonige Scheldeboorden. Omstreeks 15u30 werd koffie en lekkere taart aangeboden. De rondvaart eindigde omstreeks 18 uur waarna we met de bussen huiswaarts keerden.
Aangekomen om 19u30 te Harelbeke werd ons in de cafetaria van CC Het Spoor een gevarieerde kaas- en vleesschotel met gratis consumptie aangeboden. Als afsluiter was dit ongetwijfeld een voltreffer.
Maurice Top

Foto's: